Druk wielkoformatowy

Druk solventowy jest najpopularniejszą technologią w jakiej wykonuje się reklamy wielkoformatowe. Druk wielkoformatowy to bardzo szerokie pojęcie. Można go stosować zarówno do reklam zewnętrznych, jak i dedykowanych do wnętrz. To nowoczesna technologia stosowana do produkcji form drukowanych na materiale banerowym, folii i papierze. Charakteryzują się przede wszystkim dużą odpornością na warunki atmosferyczne, tak jak deszcz, czy promienie UV. Druk wielkoformatowy jest trwały i daje doskonałą możliwość na promocję firmy. Duży rozmiar reklamy sprawi, że nikt nie przejdzie koło niej obojętnie.

Zalety druku solventowego:

  • druk reklam w bardzo dużym formacie
  • wysoka jakość wydruków
  • wydruki odporne na promienie UV
  • długa żywotność druku, wodoodporność
  • bogaty wachlarz nośników drukarskich

Wydruki wielkoformatowe z pełną paletą kolorów umożliwiają wykonanie szerokiej gamy reklam zewnętrznych (outdoor) i wewnętrznych:

  • tablice reklamowe
  • kasetony reklamowe
  • billboardy
  • bannery
  • plakaty, afisze
  • witryny sklepowe
  • citylight
  • grafiki na stendy
  • wydruki do reklam rollup
  • mapy
  • plany miast
  • kalendarze ścienne
  • reprodukcje wielkoformatowe
  • grafiki wystawowe
  • dekoracje ścienne
  • naklejki wielkoformatowe
  • siatki ochronne na rusztowania
  • siatki wielkoformatowe

Najpopularniejsze materiały do druku wielkoformatowego:

FRONTLIT (frontlight) – banner jednostronny, do ekspozycji przy oświetleniu centralnym, dziennym, lub do podświetleń frontowych z użyciem halogenów. Stosowany jest do wieszania na ścianach zewnętrznych i wewnętrznych budynków, ogrodzeniach, słupach nad jezdnią, mostach, wiaduktach.

BACKLIT (backlight) – banner do ekspozycji z podświetlaniem od tyłu. Tego typu wydruki wykorzystuje się w reklamach miejskich w tablicach billboardach backlit, kasetonach, backlit wolnostojących oraz tablicach backlit na przystankach autobusowych i tramwajowych.

MESH (siatka winylowa) – banner o strukturze siatki – lekki, umożliwia przepływ powietrza i światła. Znajduje swoje zastosowanie w wydrukach zawieszanych na rusztowaniach, na przeszklonych elewacjach budynków, na scenach koncertowych czy imprezach sportowych. Dzięki swoim właściwościom, pozwala na zmniejszenie naprężeń spowodowanych podmuchami wiatru

BLOCK-OUT – banner do produkcji reklam dwustronnych wyposażony we wkładkę blokującą przenikanie światła.

FOLIA SAMOPRZYLEPNA – to bardzo szeroka grupa mediów m.in.: folia monomeryczna błyszcząca, matowa, przeźroczysta – do zastosowań krótkookresowych (do 12 miesięcy) folia polimerowa błyszcząca, matowa, przeźroczysta – do zastosowań średniookresowych (do 24 miesięcy) folia wylewana (na przetłoczenia) – do zastosowań długookresowych (do 48 miesięcy). Najczęsciej stosowane do wyklejania całych pojazdów.

folia One Way Vision (OWV) – okienna perforowana folia do zastosowań krótko i średniookresowych. Wyklejamy nimi witryny okienne sklepów oraz szyby autobusów, tramwajów i samochodów.

CITYLIGHT – papier plakatowy do podświetleń, charakteryzuje się dobrym rozproszeniem światła i jego przepuszczalnością. Swoje zastosowanie znajduje m.in. w zamkniętych kasetonach na przystankach komunikacji miejskiej itp.

PAPIER BILLBOARDOWY (blue back) – posiada niebieski podkład, aby nie przepuszczał treści reklam spod spodu. Papier przeznaczony do plakatowania tablic, billboardów.

PAPIER FOTOGRAFICZNY – do wydruków w wysokiej jakości zdjęć i plakatów.

PAPIER PLAKATOWY – wysokiej jakości papier przeznaczony do ekspozycji wewnętrznych i zewnętrzynch.

PŁÓTNO CANVAS – idealnie nadaje się do wydruków reprodukcji, prac artystycznych oraz zdjęć. Płótno podnosi wrażenia wizualne i zwiększa intensywność kolorów.